måndag 24 augusti 2015

Godis

Jag är inne i en period där jag bara älskar choklad!  
Älskar du också choklad? 

Idag tänkte jag ge ett tipps på hur man kan göra ett super gott godis!

Du behöver:
-blockchoklad (mörk/ljus spelet ingen roll)
-granatäpple
 

Redskap:
-handduk/papper 
-sil
-plåt
-sked
-bakplåtspapper
-skål 

Gör så här:
1. Börja med att gröpa ur alla kärnor ur granaräpplet tipps att använda en sil!

2. Låt kärnorna torka med hjälp utav en handduk eller papper så att dom är helt torra

3. Smält chokladen men va försiktig med att inte bränna den! 

3. Lägg ner choklad en i en skål och lägg i kärnorna med chokladen och sedan blanda!

4. Dutta ut chokladen med kärnorna i på en plåt med bakplåtspapper under! 

5. In i kylen och låt stelna ca 5 timmar 

6. Dags för att äta! 

(Inspiration fick jag av Linn Ahlborg ,videon heter Bak med Linn) 


(Jag hade tyvärr ingen bra bild på den men om ni gör det får ni se hur det ser ut)

Kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar